Náš program inspiruje

Předvolební kampaň je jistě tím správným obdobím, kdy se v rámci obce může hovořit o minulých úspěších, poučit se z chyb a vytýčit další směřování. Jsme proto rádi, že náš program k takové diskusi také přispívá a obě zbývající volební uskupení s naším programem polemizují. K aktuální diskusi tedy můžeme sdělit následující.

Vestecká spojka

Pokud jsou naše informace o této stavbě chybné nebo dezinterpretované, jak je možné, že ostatní dotčené obce jsou proti její výstavbě? To se týká Vestce, Jesenice, Šeberova/Hrnčířů a Křeslic a každý si to může snadno ověřit. Proč nechal Vestec dokonce koridor vestecké spojky vymazat ze svého územního plánu? Proč to neudělaly Průhonice? Protože jejich zastupitelstvo v rozhodující většině tu spojku prostě chce, jiný závěr z toho lze těžko udělat. Kolik článků v Průhonicku vyšlo na podporu vestecké spojky a kolik bylo opozičních? Kolik odpůrců výstavby sedělo na pódiu, když byla „beseda s občany“? Pokud jsme však konkurenční kandidáty inspirovali k tomu, aby se v budoucnu zasadili o vedení spojky v tunelu, přispěli jsme k dobré věci. Nebudeme se pídit po tom, jak toho chtějí dosáhnout a nebudeme je obviňovat z populismu.

Výjezd na Říčanskou

Tento výjezd se staví proto, že developer má problém s kapacitou výjezdu na straně exitu 8, což je napsáno v dokumentech ke změně číslo 2 územního plánu Čestlic (na str. 23). Zbudování výjezdu na ulici Říčanská změní obslužnou komunikaci v této zóně na tranzitní a objízdnou trasu. Každý občan se může prakticky každý pracovní den mezi 7. a 8. hodinou ranní podívat z mostu na dálnici D1 a zamyslet se, co udělají řidiči chvátající do Prahy, avšak díky nedostatečné kapacitě tří pruhů dálnice popojíždějící nedostatečným tempem. Prostě sjedou na exitu 8 a zjistí, že existuje supr nová silnice až do Průhonic a tam už se nějak vymotají, třeba přes parkoviště Alberta …

Strategický plán

Zavázali jsme se, že budeme důsledně naplňovat platný strategický plán obce, jenž byl sestaven na základě přání občanů a jehož hlavním cílem je omezení tranzitní dopravy a ochrana životního prostředí. Jak vestecká spojka, tak i výjezd na Říčanskou budou pro tranzitní dopravu naopak magnetem. Každá dopravní stavba generuje další znečištění ovzduší. K tomu není, co dodat, není na tom, co řešit.

Územní plán

Otázka je jednoduchá, chceme nebo nechceme zastavět těch více než 70 hektarů v severozápadní rozvojové zóně? Chceme být jako Čestlice? Je nanejvýš spravedlivé nechat rozhodnout voliče. My tu „rozvojovou zónu“ chceme zásadně přehodnotit a doufáme, že dostaneme hlasy od stejně smýšlejících občanů. Neodpovídá skutečnosti, že obec nemůže nic dělat. Z auditu, který si nechala obec udělat, vyplývá několik možností řešení: pokud např. získali dnešní majitelé pozemek jako pole, pak obec z něj může zase pole udělat ze zákona bez nároku na náhradu. Náhrada vlastníkovi za určitých podmínek nenáleží také, jestliže ke zrušení zastavitelnosti došlo po uplynutí 5 let od nabytí účinnosti územního plánu nebo jeho změny, která zastavění dotčeného pozemku umožnila. Je také možné snížit limity zastavěnosti i způsob určení tak, aby se minimalizovali dopady na životní prostředí. Možnosti tu jsou a je třeba se jich chopit a dále prověřit, která je pro naší situaci nejlepší. A i kdyby developeři nakonec u soudu ve sporu s obcí uspěli, jak jsou občané strašeni, v nejhorším se vždy lze vrátit k původnímu stavu. Obec má kromě toho i další páky, jak motivovat developera, aby se s ní dohodnul, protože ten od obce také něco potřebuje. Kde je vůle, je i cesta!

Stavby ve veřejném zájmu

Pokud se o nějaké stavbě řekne, že je ve veřejném zájmu, vzbudí to dojem objektivní potřebnosti takové stavby. Bohužel je mnohdy nutnost budování takové stavby „ve veřejném zájmu“ značně relativní. Například, pokud řekneme, že je potřeba budovat Pražský okruh, většina z nás s tím bude souhlasit. Ovšem pokud je již postavená jeho varianta JVD, je opravdu ve veřejném zájmu budovat i variantu JVK (dnes pod krycím názvem „vestecká spojka“)? A podobně budou jistě všichni souhlasit, že je potřeba mít silnici mezi Průhonicemi a Čestlicemi a Dobřejovicemi. Ale když už dnes takové existují, je ve veřejném zájmu i budování další silnice za valem? Jistě existují i stavby, které jsou v nezpochybnitelném veřejném zájmu republiky jako celku, což ovšem neznamená, že taková stavba bude přínosem i pro obec, kde bude stát a bude provozována. Zde pro nás platí, „bližší košile než kabát“ a nebudeme podporovat žádnou stavbu, která ohrozí zájmy občanů Průhonic! A opět si mohou voliči svobodně vybrat, protože jiné uskupení slibuje ve svém programu, že stavby ve veřejném zájmu podporovat bude.

 

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s